سایت پیچک فیلتر شد
فون کلاب

سایت پیچک فیلتر شد

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:35 - دو شنبه 20 خرداد 1392

سایت پیچک در اقدامی عجیب فیلتر شد و باعث شد که مسئولان این سایت چنین خبری را در سایت پیچک بگذارند:

 با سلام

در پی اقدام غیر قابل پیشبینی مسئولین محترم کارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه ، این بار سایت پیچک بدون اطلاع و هیچگونه اخطاری فیلتر شد.

البته پیش از این ، بعضا کارگروه تعیین مصادیق تذکر می دادند و بلافاصله در کمتر از چند ساعت موضوعی که بابت آن تذکر داده شده بود همراه موارد مشابه حذف و گزارش آن به این واحد ارسال می شد.

همچنین همکاری کاملی با واحد نهی از منکر مجازی داشته و داریم و هرگونه موردی که اشاره می شد ، به قید فوریت مورد بررسی قرار می گرفت و حذف می شد.

اما علیرقم تمام همکاری هایی که از طرف پیچک انجام می شود ، این بار بدون اطلاع و اخطار سایت فیلتر شده است.

متاسفانه هیچ جایی برای رسیدگی سریع و آنی به موضوع فیلترینگ سایت های بزرگ پیشبینی نشده است .
سایت هایی که هزینه های سرور آنها ، اکثرا بیش از یک میلیون تومان در ماه است و تنها راه پرداخت هزینه های سرور از تبلیغات آن است ، درصورت فیلتر بودن سایت ، هزینه ها جای خود باقی است اما درآمدی از سایت بدست نمی آید و اگر فیلترینگ به بیش از چند روز بطول بیانجامد قطعا روند نابودی این سایت ها را خواهیم دید ، اما در قانون هیچ تفاوتی بین این سایت ها و سایت هایی که هزینه ی هاست آنها سالانه کمتر از چندصد هزار تومان است پیشبینی نشده است ، که جای تعجب دارد.

ظاهر امر چنین است که واحدهای نهی از منکر مجازی و فیلترینگ به صورت شبانه روزی فعال هستند چرا که بارها تذکرات را در ساعات غیر اداری دریافت کردیم و همان موقع مورد پیگیری قرار دادیم ، اما بخش رفع فیلتر در روزهای تعطیل و ساعت های غیر اداری پاسخگو نیستند !

لازم به ذکر است ، پیش از این دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متذکر شده اند : «توجه: در مواردی که نشانی زیر دامنه یا صفحه یک تارنما جهت مسدود سازی ارسال می‌شود، هدف حذف و مسدود کردن همان نشانی ارسال شده است نه کل تارنما؛ لذا تاکید می‌شود در این‌گونه موارد از مسدود کردن دامنه اصلی خودداری نموده و صرفاً نشانی اعلام شده مسدود گردد.».

با تمام اوصاف ، صفحه اصلی پیچک و به عبارتی کل تارنما مسدود شده است .
خدمات اصلی سایت پیچک قالب و ابزار وب است که با فیلتر شدن کل تارنمای پیچک ، سایت ها و وبلاگ های هزاران کاربر ایرانی با مشکل مواجه شده است و امید است این مشکل با همکاری مسئولین در کارگروه تعیین مصادیق هرچه سریعتر رفع شود.

البته از ابتدای روز سیزدهم خرداد که سایت پیچک فیلتر شده ، پیگیری درباره این موضوع از طرف پیچک آغاز شده است اما تا کنون هیچ پاسخی از طرف کمیته کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه دریافت نشده است.

اخبار تکمیلی درباره فیلتر شدن پیچک متعاقبا اعلام خواهد شد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: