مقایسه تبلت Samsung Galaxy Tab 3 با iPad
فون کلاب

مقایسه تبلت Samsung Galaxy Tab 3 با iPad

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 16:4 - سه شنبه 21 خرداد 1392

 ما همگی با رقابت بین گوشی های هوشمند شرکت های اپل و سامسونگ آشنایی داریم .این دو شرکت همچنین در فروش تبلت های خود نیز با هم رقابت دارند ، اما همه چیز در پایان این مسابقه یکسان نیست .Apple's iPad هنوز در جایگاه محکم فروش ، نام تجاری خوب و پذیرش انتقاد  قرار دارد .میتوان این امر را به این موضوع ربط داد که Samsung's Galaxy Tabsبرعکس گوشی های هوشمند Galaxy S در حد متوسط باقی مانده است .بیاید در یابیم که چگونه این تبلت در حد متوسط باقی مانده است ، ما در این مطلب ویژگی ها و مشخصات Galaxy Tab 3 را با نسل چهارم iPad ها مقایسه میکنیم . 

اندازه :



تبلت Galaxy Tab 3 10.1 تنها به اندازه یک مو از iPad بلندتر است . و همچنین حدود 5 % نیز باریکتر است . این نبلت همچنین بسیار نازک است و حدود 15 درصد از عمق iPad تراشیده شده است . 
وزن :



 تبلت Galaxy Tab تقریبا پر وزن است . اما هنوز هم در مقایسه با iPad حدود 22 درصد سبکتر است .
مواد سازنده :



بخشی از وزن سبک این تبلت به مواد پلاستیکی ساخته شده آن بر میگردد ( هر چند باتری آن نقش برجسته ای را ایفا میکند ) .iPad از جنس آلومینیوم آنودایز که یکی از مواد مورد علاقه Apple Design VP Jony Ive است، ساخته شده است . 
صفحه نمایش: 



برای شروع Galaxy Tab امیدوار کننده است .این تبلت در Galaxy Tab در هر اینچ دارای 149 پیکسل است اما اندازه صفحه نمایش آن با صفحه نمایش  iPad's 264 PPI Retina Display برابر نیست . اما صبر کنید ، آیا صفحه نمایش Galaxy Tab حداقل بزرگتر نیست ؟ بله ، از نظر تکنیکی بله ، اما باز هم نه خیلی زیاد ! زمانیکه شما با نسبت های مختلف برخورد میکنید ، آن اندازه گیری های مورب بالا ممکن است فریبنده باشد .صفحه نمایش iPad در حقیقت 99 درصد از صفحه نمایش Galaxy Tab بسیار واقعی تر است .
 پردازنده : 



همانطور که ما قبلا به دستگاه های حد متوسط سامسونگ اشاره کرده ایم ، اما در اینجا گفته نشده است که پردازنده این تبلت از چه ساخته شده است .بر روی کاغذ هر دو هسته ها با یکدیگر منطبق هستند و چیپ iPad's A6X  برابر با 1.4 گیگاهرتز است . اما نمیتوانیم تا زمانی که اطلاعات پردازنده به صورت رمز و راز باقی مانده است نظر نهایی را بیان کنیم . 
RAM : 



همانطور که مشاهده میکنید RAm هر کدام از این تبلت ها برابر با 1 گیگابایت است .
 ذخیره سازی : 



زمانیکه صحبت ذخیره سازی به میان میاید ، اپل به شما مدل های بیشتری برای انتخاب در اختیارتان میگذارد . Galaxy Tab 3 10.1 اگرچه این کار را با پشتیبانی کارت های microSD برای ذخیره سازی فایل ها و مدیا استفاده میکند .اپل هرگز در گذشته و احتمالا در آینده برای دستگاه های iOS اسلات های microSD نخواهد ساخت .
 بی سیم ( wireless ):



 این تبلت ها در این زمینه کاملا استاندارد هستند .هم اپل و هم سامسونگ تبلت های خود را با Wi-Fi ارزانتر و گرانتر Wi-Fi + 3G/LTE نسخه های داده های موبایل به فروش میرسانند .
 دوربین :



 اگر شما تا به حال با گوشی هوشمند iPhone 4 عکس گرفته باشید ، میتوانید درک کنید که تصاویری که با دوربین عقب iPad گرفته میشود از چه کیفیتی برخوردار است .ما هنوز نتوانسته ایم دوربین Tab 3 را مورد بررسی قرار دهیم اما نباید انتظار داشته باشیم نتیجه آن شگفت آور باشد .البته هر دو این اسلیت ها دارای دوربین جلو برای ویدئو چت هستند . 
باتری :



 ظرفیت باتری iPad بسیار بیشتر است ، و بدون از دست دادن زمان Tab 3 ، ما آن را ناشناخته در نظر میگریم . 
نرم افزار :



 ما از اینکه سامسونگ توانسته است در تبلت حد متوسط خود از آخرین ورژن Android استفاده کند بسیار خوشحالیم .Galaxy Tab 3 10.1 همچنین دارای Samsung's TouchWiz UI  نیز میباشد . البته در iPad آخرین ورژن Apple's iOS راه اندازی میشود ؛ که در زمان انتشار آن iOS 6.1.3 بوده است . 
خلاصه : 
به نظر ما این مقایسه عادلانه نیست .با وجود دو مزیت برای Galaxy Tab که گفته شده بود نازک و سبک است ، iPad در رده بندی های دیگر یا با آن منطبق بوده است و یا آن را تخریب کرده است .البته قابل ذکر است که دوباره یادآوری کنیم که در ایم مطلب ما محصول حد بالای اپل را با محصول حد متوسط سامسونگ مورد بررسی قرار داده ایم .
اگرچه متاسفانه یکی از مهمترین رده بندی های Galaxy Tab 3 10.1 به صورت رمز و راز باقی مانده است و آن قیمت آن است . هیچ صحبتی از شرکت سامسونگ در این زمینه شنیده نشده است .در سال گذشته Galaxy Tab 2 10.1 با قیمت 400 دلار به فروش رسیده بود .با توجه به این قیمت و ویژگی های Tab 3 ما انتظار قیمت بهتری را داریم .اما تا زمانیکه از تاییدیه رسمی ا« را دریافت نکنیم ، قیمت آن به صورت علامت سوال باقی خواهد ماند . این درحالی است که iPad با قیمت 500 دلار و در مدل 16 GB Wi-Fi به فروش میرسد .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: