سنسور گرافینی هزار بار حساس تر به نور
فون کلاب

سنسور گرافینی هزار بار حساس تر به نور

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 16:7 - سه شنبه 21 خرداد 1392

 

بنظر می رسد هیچگاه در زمینه میزان حساسیت دوربین هایمان به نور راضی نمی شویم! دانشمندان سنگاپوری بر روی یک سنسور جدید کار می کنند که از گرافین ساخته شده و باعث می شود دوربین های آینده هزار برابر بیشتر نسبت به نور حساس باشند و 10 برابر هم انرژی کمتری نسبت به سنسورهای کنونی مصرف کنند.

بنابراین این سنسورها عکس های بسیار بهتری را در شرایط نوری نامطلوب ثبت خواهند کرد و دیگر نیازی به بالا بردن ایزو نخواهید داشت. همچنین این دانشمندان اعلام کردند که این سنسورها 5 بار ارزانتر از سنسورهای حال حاضر هستند و بدین ترتیب در آینده با بکارگیری این سنسورها می تواند شاهد کاهش قیمت های چشمگیری در دوربین های دیجیتال باشیم.

این سنسورها ذرات الکترون تولید شده از منبع نوری را برای مدت بیشتری در خود نگه می دارند و این در حالی است که تنها از یک صفحه نازک از جنس گرافین ساخته شده اند. این سنسورها می توانند در انواع مختلفی از دوربین ها بکار برده شوند. از دوربین های حرارتی گرفته تا دوربین های تصویربرداری ماهواره ای می توانند با کمک این سنسور عکس های به مراتب روشن تری ثبت کنند.

به علاوه پروفسور وانگ کیجی از دانشگاه تکنولوژی نانیانگ می گوید : تیم تحقیقی در این زمینه به گونه ای عمل می کند که امکانات تولیدی را نیز در نظر می گیرد، بدین صورت پس از آماده سازی این سنسورها سازندگان می توانند با استفاده از نانو ساختارهای گرافینی این صفحات حساس را تولید کنند.

مسلما در حال حاضر نمی توان گفت این سنسورها چه زمانی به تولید انبوه می رسند و در دوربین های مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما مطمئنا این تکنولوژی در ابتدا برای صنایع و بخش های دولتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سپس برای عموم مردم قابل دسترس خواهد بود.

منبع




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: