آیا برنامه PRISM کاملا قانونی است ؟
فون کلاب

آیا برنامه PRISM کاملا قانونی است ؟

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 16:13 - سه شنبه 21 خرداد 1392

آیا برنامه PRISM کاملا قانونی است ؟

 اخیرا برخی از اسناد محرمانه به بیرون درز کرده است ، این اسناد حاوی اطلاعاتی درباره برنامه سری PRISM از آژانس امنیت ملی بوده است . بر اساس این برنامه ، ظاهرا NSA میتواند اطلاعاتی از شرکت های تکنولوژی  مانند فیسبوک ، اپل ، مایکروسافت و غیره بدست بیاورد .مدیر اطلاعات ملی آمریکا ، آقای James R. Clapper با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که PRISM و فعالیت های این برنامه " قانونی " است و این برنامه توسط کنگره مجاز شناخته شده است .Clapper میگوید که این فعالیت ها برای بدست آوردن اطلاعات مربوط به جاسوس خارجی و یا اطلاعاتی که خنثی سازی تروریست و حملات سایبری علیه ایالات متحده و متحدان انجام داده میشود استفاده خواهد شد و کاملا ضروری است .



 اظهارات آقای James Clapper با یک حقیقت همراهی میکند که ادعا میکند برنامه PRISM اطلاعات را فاش نمیکند .این برنامه  به نام " سیستم کامپیوتری دولت داخلی " خوانده میشود که به " مجموعه ای  قانونی و مجاز از اطلاعات  جاسوسان خارجی " به دولت کمک خواهد کرد و تحت نظارت دادگاه قرار دارد .این برگه همچنین از Section 702 از FISA اشاره میکند و میگوید که دولت به صورت یک جانبه از اطلاعات ارائه دهندگان الکتریکی در ایالات متحده استفاده نخواهد کرد .
 ادعا شده است که ارائه دهندگان از طریق بخشنامه های کتبی از دادستان کل و مدیر اطلاعات ملی و پس از تصویب دادگاه FISA میتوانند محرم شوند . نکته جالب در اینجا این است که در حالیکه برگه ها ادعا میکنند ارائه دهندگان الکتریکی میتوانند از طریق بخشنامه های کتبی مطلع شوند ، بسیاری از شرکت های تکنولوژی حتی از وجود برنامه PRISM را تکذیب میکنند و از آن بی اطلاع هستند .کدام یک از آنها را شما باور میکنید و یا باور نمیکنید ، همه چیز به شما بستگی دارد .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: