مصادره گوشی ها پس از تصادف!
فون کلاب

مصادره گوشی ها پس از تصادف!

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 19:5 - پنج شنبه 23 خرداد 1392

تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که در خیابان ، تاکسی و غیره کسی برای چند لحظه هم شده به گوشی موبایل شما نگاه کند.حال برای آن دسته از افراد که به این موضوع بسیار حساس هستند خبر بسیار جالبی داریم که ممکن است احساس نا امنی بیشتری کنند .
 یکی از قانونگذاران در ایالت نیوجرسی ایالت متحده ، شرایط را برای پلیس ها بسیار آسان کرده است و آنها میتوانند به سادگی به داخل گوشی های همراه شهروندانی که به هر طریقی در یک تصادف درگیر بوده اند نگاه کنند .متن این بیانیه به طور دقیق بدین قرار است . Bill S 2783 :
"در هر زمانیکه یک اپراتور وسیله نقلیه در یک تصادف منجر به مرگ و یا آسیب بدنی و یا خسارت اموال درگیر شود ، اگر افسر پلیس مدارک منطقی مبنی بر اینکه فرد در هنگام تصادف از گوشی همراهش استفاده می کرده است ،افسر پلیس میتواند تلفن بی سیم دستی اپراتور را مصادره کند ."
حال تصور کنید فردی از سمت غرب در بالای پل جورح واشنگتن در حال رانندگی است ، و از Fort Leeمیگذرد ( جایی که پیاده روی بسیار خطرناک است و ارسال پیام در این منطقه ممنوع است ) که ناگهان درمی یابد که فردی از پشت با او اصابت کرده است .حتی اگر تنها کسی که به او اصابت کرده است صدمه ببیند ، و مقصر تصادف نیز شناخته نشود ، باز هم ممکن است گوشی این فرد توسط پلیس گرفته شود . و حتی ممکن است در یک شرایط دیگر فردی به دلیل ارسال پیام بسیار آرام و آهسته رانندگی کند و موجب شود که راننده ای از پشت به او اصابت کند .


 همانطور که CBS New York گزارش میدهد ، بعضی از رانندگان بر این باورند که این پیشنهاد بسیار منطقی و عاقلانه به نظر میرسد .اما تعدادی نیز وجود دارند که در رابطه با قانون اساسی بسیار تعجب کرده اند . سناتور خارجه جمهوری خواه Sen. James Holzapfel اعتقاد دارد که این نوع جریمه میتواند به عنوان یک بازدارنده برای جلوگیری از پیشرفت شایع در استفاده از موبایل و ارسال پیام در حین رانندگی استفاده شود .اگرچه متمم چهارم از جستجو و تصرف غیر منطقی ممانعت میکند .تنها یک مورد خاص باقی مانده است و آن این است که پس از گرفتن گوشی دستی فرد ، آن را مورد بررسی قرار میدهند و به دنبال سر نخ و مدرکی میگردند تا دریابند آیا فرد در هنگام تصادف از گوشی خود استفاده میکرده است و یا خیر !

مصادره گوشی ها پس از تصادف


 لحظه دردناک چنین صورت حساب هایی مثل این با کلمه " معقول است " همراه خواهد شد .اما چگونه یک افسر پلیس ممکن است به صورت منطقی گمان کند که فرد در هنگام تصادف از گوشی خود استفاده کرده است ؟ تنها حضور گوشی همراه درنزدیکی راننده چیزی را ثابت نمیکند .زیرا بسیاری از رانندگان بر حسب عادت گوشی خود را در مناطقی در نزدیکی خود قرار میدهند .
 اما آیا حضور هر گوشی موبایل در ماشین بعد از تصادف میتواند به عنوان یک سند جرم باشد ؟ و یا اگر قبل از اینکه افسر پلیس گوشی فرد را بگیرد ، فرد پیام ها و اثر جرم خود را چه به صورت دستی و یا اتوماتیک پاک کند چه میشود ؟ چگونه پلیس میتواند به این موضوع دسترسی داشته باشد ؟ حریم شخصی به صورت بسیار آسان معنی شده بود اما این روزها خلاف آن ثابت شده است .نظر شما درباره این نوع جریمه کردن چیست ؟ آیا این سیستم میتواند در ایران نیز اجرا شود ؟




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: