صفحه نمایش جديد شیشه ای
فون کلاب

صفحه نمایش جديد شیشه ای

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 12:13 - پنج شنبه 2 خرداد 1392

  شرکت Corning Glass شهرت خود را زمانی بدست آورد که استیو جابز آن را بعنوان شرکت پایه برای اولین نسل از گوشی های آیفون انتخاب کرد تا بتواند کاورهای شیشه ای لمسی با بالاترین سطح کیفیت تولید کند؛ و در حال حاضر این شرکت مسئولیت تولید صفحه نمایش طیف گسترده ای از گوشی های همراه و تبلت ها را غیر از اپل به عهده دارد. 


این شرکت در ماه ژوئن گذشته صفحه شیشه ای فوق العاده باریک Willow را معرفی کرده بود، این محصول برای دستگاه های موبایلی استفاده میشود که ترکیبی از صفحه نمایش انعطاف پذیر باشند و از لحاظ نظری برای iWatch هم قابل استفاده خواهد بود. 

پیش از CES، شرکت Glass3 را عرضه کرده بود که در برابر خش 40 درصد مقاوم تر و 50 درصد با استحکام تر بودند.  و حالا این شرکت عرضه ی تجاری Lotus XT را اعلام کرد که هدف آن تولید صفحه نمایش شیشه ای با عملکرد و کیفیت بسیار بالا میباشد.


از ویژگی های این صفحه نمایش عبارتند از افزایش روشنایی و شفافیت صفحه؛ رزولوشن بسیار بالا و ترانزیستورهای پیشرفته ای که برای درجه حرارت بالا طراحی شده اند؛بعنوان مثال فناوری OLED از این ترانزیستورها استفاده میکند تا بتواند صفحه نمایش را برای رنگ های بسیار زنده و طبیعی فعال کند. این محصول توانسته پایداری حرارتی وابعادی را در دماهای بسیار بالا افزایش دهد، در حالیکه بازده را هم بالا برده است، یعنی همان چیزی که اپل به دنبالش بود. 

Lotus XT شامل ویژگی های دیگری چون پاسخگویی سریع، کیفیت بالای تصویر و صرفه جویی در مصرف انرژی میباشد. این تکنولوژی میتواند برای صفحه نمایش های LCD و OLED و نیز برای پلی سیلیکون LTPS در درجه حرارت پایین قابل استفاده باشد. در حال حاضر اپل از تکنولوژی LTPS برای آیفون5 استفاده میکند. 

گفته میشود که اپل اخیرا یک متخصص صفحه نمایش از شرکت LG استخدام کرده است که پشتیبان اصلی تولید صفحه نمایش شبکیه چشمی است که قرار است برای نسل دوم آیپد مینی استفاده شود. حال باید منتظر این صفحه نمایش های جدید بمانیم...




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: