اپل همچنان مقام اول را دارد
فون کلاب

اپل همچنان مقام اول را دارد

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 12:15 - پنج شنبه 2 خرداد 1392

  با وجود افزایش رقابت میان شرکت های بزرگ تجاری مانند سامسونگ و گوگل، شرکت اپل همچنان جایگاه اولی را در میان این برندهای تجاری حفظ کرده است. این رتبه بندی بنا بر آخرین گزارش سالانه ی BrandZ ازMillwardBrown اعلام شده است.  

در این  رتبه بندی نام اپل در مقام اول میدرخشد. نام Cupertino که یکی از سه شرکت بزرگ فناوری در دنیا است، در میان پنج برند برتر دیده میشود. شرکت های گوگل و IBM هم به ترتیب در مقام های دوم و سوم قرار گرفته اند. ارزش نام تجاری اپل در سال 2013 چیزی حدود 185 بیلیون دلار تخمین زده شده است، یعنی میزان 1درصد افزایش نسبت به سال 2012. گوگل تقریبا 5درصد افزایش داشته است، ولی با ارزش تجاری 113 بیلیون دلاری خود، تنها توانست جایگاه دومی را برای خود حفظ کند. ارزش تجاری IBM با 3 درصد کاهش به میزان 112 بیلیون دلار رسید. 



شرکت های بزرگ مک دونالد و کوکا کولا نیز با ارزش های تجاری 90 و 78 بیلیون دلار به ترتیب در جای چهارم و پنجم جدول قرار گرفتند.میلوارد بران، مدیر عامل Nick Cooper گفت "با وجود یک بازار رقابتی تر ورقبای سرسخت تر، توانایی اپل برای حفظ موقعیت اولی اش نشان داد که داشتن یک نام تجاری قوی میتواند در بازار کسب و کار چقدر ارزش داشته باشد. مردم هنوز هم این برند را بدون نظر گرفتن کاهش قیمت سهام آن دوست دارند." 
میلوارد براون همچنین بیان داشت که سقوط قیمت سهام اپل، تنها شکست این شرکت در یک سال اخیر نبوده است؛ پاییز گذشته به خاطر اپلیکیشن نقشه اش که آن را جایگزین برنامه ی گوگل در گوشی های آیفون کرده بود، خیلی تحت فشار قرار گرفت و البته خود این حرکت باعث افزایش ارزش گوگل و سامسونگ شد. با این همه، آنچه که در این میان باعث شگفتیست آن است که نام سامسونگ در میان ده برند برتر دنیا دیده نمیشود!




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: