مشتریان مانند گذشته از آیفون راضی نیستند !
فون کلاب

مشتریان مانند گذشته از آیفون راضی نیستند !

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 12:16 - پنج شنبه 2 خرداد 1392

  بر اساس گزارش جدید ، مشتریان از گوشی های آپل بیشتر از هر نوع دیگر راضی هستند ، اما آنها به آن اندازه که سال گذشته خوشحال بودند شاد نیستند .بر اساس گزارش شاخص رضایت مشتریان آمریکایی (American Customer Satisfaction Index ) که امروز منتشر شد ، اپل توانست نمره 81 از 100 نمره از نظر رضایت مشتریان دریافت کند .اما این شرکت نسبت به سال گذشته 2% از موقعیت خود نزول کرده است و رتبه بندی رضایت مشتریان در زمینه دسکتاپ اپل ، لپ تاپ و تبلت نمره 86 را کسب کرده است .در همین زمان ، گوشی های موتورولا با 5% افزایش رضایت نسبت به سال گذشته به نمره 77 رسید و نوکیا توانست با 1% افزایش خود را به 76 برساند .اما شرکت سامسونگ در میان همه ی شرکت ها با بزرگترین جهش همراه بوده است و با 7% افزایش به نمره 76 رسید .

 



گزارش ACSI میگوید :"این بهبود ( برای سامسونگ) یکی از بزرگترین پیشرفت ها برای تولیدکنندگان گوشی های همراه به حساب میآید .با این وجود ،شامسونگ توانست به خوبی پشت سر رهبر صنعت یعنی اپل باقی بماند ."بقیه ی شرکت ها مانند HTC و LG با کاهش درصد مواجه شدند ، در حالیکه شرکت BlackBerry با همان 69 % سال گذشته کار را به پایان رساند .
نتایج این گوشی ها نباید زیاد باعث شگفتی شوند .دستگاه های جدید سامسونگ مانند Galaxy S4 آن را در میان کاربران بسیار محبوب کرده است .اما آخرین گوشی هوشمند اپل ،iPhone 5 مانند نسل های قبلی اش مورد استقبال قرار نگرفت .
گزارش ACSI بر اساس یک مطالعه بر روی 70000 نفر در ایالات متحده با بیش از 230 شرکت در 43 صنعت و 10 بخش اقتصادی و همچنین بیش از 100 سرویس ، برنامه و وب سایت های سازمان های دولت فدرال انجام داده شده است . مقیاس 0 الی 100 نشان میدهد که مردم از سرویس هایشان چه مقدار رضایت دارند و اعداد بزرگتر نشان دهنده رضایت بیشتر است .
علاوه بر فروش گوشی ، این گزارش همچنین رضایت مردم را در گوشی های wireless ، اینترنت و خدمات تلویزیون مورد اندازه گیری قرار میدهد .به طور کلی مردم امسال از خدمات تلویزیونی و wireless رضایت دارند اما رتبه بندی آن در پایین ترین بخش جدول قرار گرفته است .سرویس ارائه دهنده اینترنت نیز برای اولین بار در این جدول قرار گرفته است اما با بدترین رضایت مشتریان با 65 کار خود را به پایان رساند .
سرویس تلفن Wireless با 2.9 درصد افزایش رضایت در سال 2013 به 72 رسید و به ده سال رتبه بالای خود دست پیدا کرد و پس از دو سال نزول رضایت توانست به جایگاه خود بازگردد .Verizon Wireless از Sprint پیشی گرفت و توانست با نمره 73 د صدر جدول قرار گیرد ، AT&T با 70 کارش را به پایان رساند .در میان حامل های wireless تنها T-Mobile با کاهش 1% به نمره 68 دست پیدا کرد .
 



همچنین ACSI کشف کرد که مردم از کابل ها و ارائه دهندگان ماهواره های تلویزیونی مانند گذشته نفرت ندارند .بعد از گذشت 3 سال نمره ACSI برای مشترکان سرویس های تلویزیونی با 3% افزایش به 68 رسید .به طور کلی مشتریان از خدمات فیبر نوری و ماهواره ای بیشتر از سرویس کابلی رضایت دارند .
 اگر شما نیز میتوانستید در این نظرسنجی شرکت کنید ، نظرتان درباره این دستگاه ها و سرویس های ارائه شده چیست ؟ و چه نمره ای به آنها میدهید ؟




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: