صفحه نمايشی با وضوح بسيار بالا
فون کلاب

صفحه نمايشی با وضوح بسيار بالا

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:45 - سه شنبه 28 خرداد 1392

می نویسیم تلفن-فبلت، چون با این وضع بزرگ شدن ابعاد، معلوم نیست سال آینده به چه چیزی بگوییم تلفن و به چه چیزی فبلت.

این وضوح جدید را با مخفف WQXGA می شناسند، تراکم پیکسلی معادل 500 پیکسل در هر اینچ بر روی صفحه نمايشی 5.9 یا 6 یا 6.1 اینچی. این یعنی تعداد پیکسل ها در یک صفحه نمايش 6 اینچی از صفحه نمايش 9.7 اینچی آی‌پد رتینا (2048 در 1536 پیکسل) هم بیشتر خواهد بود.

اولین بار در سال 2011 بود که توشیبا خبر از ساخت پنل LCD با چنین کیفیتی داد و از آن پس، Japan Display و شارپ هم به جرگه مدعیان 1600p پیوسته اند. بعید نیست سامسونگ هم با فناوری AMOLED مشغول كار بر روی 1600p باشد.


شاید داشتن صفحه نمايشی با تراکم 500 پیکسل در هر اینچ را افراط بدانید. چون هر چه نباشد بسیاری از متخصصین می گویند که چشم انسان از فاصله طبیعی حتی قادر به تشخیص تفاوت بین 1080p و 720p هم نیست. با این حال، دنیای تکنولوژی جایی است برای حرکت به سمت کمال مطلوب و خبر خوب این است که با جلو رفتن این قطار، صفحه نمايش‌هايی با وضوح بالا کم کم به دستگاه های ارزان تر هم سری خواهند زد.

اگر قرار باشد جایزه ای برای بیشترین سرعت رشد در فناوری های موبایل بدهیم، احتمالا مدال طلا به صفحه نمايش تلفن های هوشمند خواهد رسید. دو سه سال قبل بود که آیفون 4 واژه رتینا را به فرهنگ لغات این صنعت اضافه کرد و اندروید بلافاصله با دستگاه های 720p جلو آمد. حالا در چین یک تلفن هوشمند 4 هسته ای با صفحه نمايش 1080p فقط 200 دلار قیمت دارد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: