مشخصاتی كه يك تبلت خوب بايد داشته باشد!
فون کلاب

مشخصاتی كه يك تبلت خوب بايد داشته باشد!

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:51 - چهار شنبه 29 خرداد 1392

به گزارش جی‌اس‌ام آریا، تعدد برند ها و قابلیت ها باعث سردرگمی کاربرانی شده که قصد خرید تبلت را دارند. برای این منظور کافیست تا خصوصیات فنی یک تبلت خوب را بدانید.

هر تبلت دارای پنچ خصوصیت فنی است که با دانستن آنها می توان یک تبلت مناسب را خریداری کرد. توجه به این نکات کاربر را قادر می سازد تا یک تبلت مطابق نیازهای خود خریداری کند.

http://www.eghtesadonline.com/UserUpload/Image/011(47).jpg


1- صفحه نمایش

صفحه نمایش شاید مهمترین بخش سخت افزاری تبلت نباشد، اما بدون شک یکی از قسمت های مهم در همه تبلت ها صفحه‌نمايش آن هاست. این قطعه سخت افزاری قابل ارتقا نیست. توجه داشته باشید که صفحه نمایش تبلت شما از نوع لمسی خازنی و IPS باشد. امروزه صفحه نمایش های لمسی مقاومتی و TFT انتخاب مناسبی به شما نمی روند.


2- پردازشگر

پردازشگر مهمترین بخش تبلت است. اجرای سریع نرم افزارها و بازی ها و بازکردن صفحات نمایش به آن بستگی دارد. خرید تبلت هایی با پردازشگرهای دو یا چهارهسته ای همراه با توان پردازش بالای یک گیگاهرتز به کاربران توصیه می شود.


3- حافظه

در همه تبلت ها همانند رایانه ها دو حافظه وجود دارد. یک حافظه رم و یک حافظه داخلی برای ذخیره اطلاعات کاربر مانند فیلم، عکس و موسیقی. دقت داشته باشید که تا حافظه رم دارای ظرفیت مناسب نباشد پردازشگر هم نمی تواند سریع کار کند. حداقل ظرفیت مناسب برای حافظه رم در تبلت ها یک گیگابایت است. در خصوص حافظه داخلی نیز باید توجه داشت که تبلت خریداری شده از درگاه های ارتقا دهنده حافظه داخلی مانند microSD پشتیبانی کند.


4- وزن و اندازه

تبلت ها بر خلاف رایانه های معمولی روی میز قرار نمی گیرند و باید آن ها روی دست نگه داشت. برای همین باید دقت داشت که محصول خریداری شده دارای وزن و ابعاد مناسب باشد. تبلت ها با صفحه نمایش 7 و 8 اینچی برای حمل با یک دست و تبلت های با صفحه نمایش بزرگتر برای حمل با دو دست ساخته می شوند.


5- توسعه پذیری

رایانه های رومیزی به راحتی قابل ارتقا هستند. این قابلیت در تبلت ها وجود ندارد برای همین باید دقت داشت که محصول خریداری شده دارای قابلیت توسعه پذیری باشد. برای مثال حتما باید دقت داشت که بتوان حافظه داخلی تبلت را از طریق کارت های حافظه ارتقا داد. این نکته در خصوص درگاه USB نیز صدق می کند و باید تبلتی خریداری شود که بتوان از طریق این درگاه حداکثر سخت افزارها را به آن متصل کرد. البته پشتیبانی تبلت از درگاه USB به این معنا نیست که هرگونه وسیله ای را بتوان به آن وصل کرد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: