دلیلی برای شکست ناپذیری اپل
فون کلاب

دلیلی برای شکست ناپذیری اپل

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:58 - چهار شنبه 29 خرداد 1392

محصولات Apple کامل و عالی نیستند ، اما با این حال جزء بهترین ها محسوب میشوند .یکی از دلایل موفقیت Apple را میتوان در MacBook Pro Retina که 13 اینچی است خلاصه کرد .در نگاه اول ، به نظر میرسد که یک محصول نامشخص به حساب می آید و از ویژگی ها و مشخصات طراحی محصولات اپل در این اختراع دیده نمیشود .میتوان گفت که MacBook Pro Retina ضخیم تر ولی در عین حال کوچکتر است .سوالی که ذهن ما را درگیر کرده است این است که چه کسی این چراغ سبز را به اپل نشان داده است ؟ مسلما آن شخص نمیتواند استیو جابز باشد .
 ما اشتباه فکر میکردیم و دقیقا خود استیو جابز این نوع طراحی را انجام داده است .پس از اسستفاده از Retina Pro 13 inch ، 2012 MacBook Air ، Dell XPS 13 و Microsoft's Surface Pro ( که ما آن را جزء لپ تاپ ها در نظر میگیریم ) برای مدت طولانی ، ما به این نتیجه رسیدیم که Pro در صدر جدول قرار گرفته است .در واقع ، اکنون به این باور رسیده ایم که Retina Pro 13 inch ، یکی از موارد مناسب برای مطالعه است که نشان دهد که اپل چگونه برای دیزاین و طراحی محصولاتش سنجیده عمل میکند .




ضخیم یا نازک ؟ ضخامت pro ها ضروری است .این ضخامت برای جا دادن باتری بزرگ صفحه نمایش لازم است . روشنایی تا 4 میلیون پیکسل ( 600×2560 تراکم پیکسل) و عمر باتری تا 7 ساعت شاهکار نیست .برای ما عمر باتری چشمگیر بوده است و توانسته است Air قبلی را شکست دهد و جزء طبقه بندی Windows laptop ها قرار گیرد .
جزئیات نمایش ما را به سمت صفحه نمایش سوق میدهد . شما نمیتوانید جزئیات عکس ها را بر روی صفحه نمایش 13 اینچی 600×2560 پیکسلی تماشا کنید .تنها صفحه نمایش هایی که ممکن است به شما کمک کند Retina در iPad 4 و یا در Nexus 10 خواهد بود .ما حالا میخواهیم محصولات اپل را مورد قیاس قرار دهیم ، مدل 1080 × 1680 پیکسل ( که بالترین حالت رزولوشن محسوب میشود ) لمس خوبی به این صفحه نمایش میبخشد .شما ممکن نیست چنین احساسی را به دیگر لپ تاپ های 13 اینچی دیگر پیدا کنید .در مقابل ، خواسته داشتن صفحه نمایش با رزولوشن بسیار بالا یکی از دلایل است که اپل از Retina در MacBook Airs جدید استفاده نکرده است .این تصمیم یکی از تصمیمات مهم و دقیق این شرکت است که به منظور دسترسی به عمر باتری بیشتر و افت قیمت 100$ صورت پذیرفت .
زیاد سنگین نیست ، و با داشتن وزنی معادل 3.6 پوند ، از Air سنگین تر است و زمانیکه آن را در کیف خود قرار میدهید قابل توجه است .اما با استدلال به شما ثابت میکنیم ( در بالا ذکر شده است )که وزن نیز بسیار مهم و ضروری به حساب میآید .-حداقل تا اکتبر سال 2012 که محصولات اعلام شده است چنین بوده است .-




این محصول دارای جهر هسته نیست و هیچ مشکلی نیز ندارد .زمانیکه Retina 13inch شروع به کار کرد ، بسیاری از بازدیدکنندگان از این که این محصول دارای چهر هسته نیست ناراحت بودند .اما اپل بدون شک این نکته را مد نظر قرار داده است .ایجاد موازنه درست ، بدان معنی است که چیزهای مختلف قربانی میشوند .ما با یک صفحه نمایش خوب و عمر باتری مناسب روبرو هستیم ، علاوه بر این جریان تراشه های Core i5 نیز صراحتا کند نیست .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: