استفاده از گرمای بدن برای شارژ گوشی همراه
فون کلاب

استفاده از گرمای بدن برای شارژ گوشی همراه

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:59 - چهار شنبه 29 خرداد 1392

شرکت Vodafone در آخر این هفته از نمونه تکنولوژی شارژ تلفن در فستیوال Isle of Wight پرده برداری خواهد کرد .این تکنولوژی توسط دانشکده الکترونیک Southampton و بخش علوم کامپیوتر این دانشگاه در حال انجام و توسعه است .این فن آوری درباره Power Pocket ( جیب نیرو ) است که با استفاده از اختلاف دمای بدن و محیط اطراف تولید جریان الکتریکی میکند که میتواند با استفاده از این نیرو برای شارژ گوشی های هوشمند بهره ببرد .Vodafone این جیب ها را در کیسه خواب ( شارژر ) و در یک جفت شلوار کوتاه ( Power shorts ) برای آزمایش این تکنولوژی ساخته است .


پروفسور سیستم های الکتریکی دانشگاه Southmapton ، آقای Steve Beeby میگوید :" در واقع ما در حال ساخت محصولی هستیم که آن را thermocouples میخوانیم ." او همچنین در مطبوعات اضافه کرده است که این محصول برای انتشار در طول چند دهه آزمایش و تحقیق صورت گرفته است ، و دارای مواد هوشمند و همچنین ترموالکتریک (thermoelectric ) است . او میگوید اگر داخل کیسه خواب دارای دمای 37 درجه باشد ، 8 ساعت خواب برای مدت 24 دقیقه صحبت کردن و یا 11 ساعت حالت standby مناسب است .
 این محصول هنوز نیز درحال توسعه است ، و برای دوام آن باید کارهای زیادی بر روی انجام دهند. با این حال ، Beeby تخمین میزند که تحقیقات مشابه ای در دیگر جاها در حال شکل گیری است و مواد ترموالکتریک در طی دهه آینده به لباس ها اضافه خواهد شد .همانطور که Beeby اشاره کرده است ، این موضوع یک ایده منحصر به فرد و یونیک به حساب نمی آید .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: