دوربین Hasselblad Lunar با قیمت نجومی به فروش میرسد .
فون کلاب

دوربین Hasselblad Lunar با قیمت نجومی به فروش میرسد .

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 11:0 - چهار شنبه 29 خرداد 1392

برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید دوربین های زیبا میگردند خبر بسیار خوبی داریم ، Hasselblad Lunar برای فروش آماده است .این دوربین در لیست دوربین های لوکس و لنزهای قابل تعویض قرار گرفته است . بنا به صحبت های شنیده شده این دوربین با قیمت پایه 7000 دلار به فروش خواهد رسید و مشخصات و ویژگی آن بسیار مشابه Sony NEX-7 است .
 این دوربین Lunar ، برای اولین بار توسط Hasselblad در Photokina 2012 منتشر شد ، و جزء یکی از اولین دوربین هایی بوده است که به بازار سیستم های دوربین های دیجیتال و جمع و جور یورش برده است .نام این محصول به نوعی طراحی شده است که برای خریداران یادآور میراث متوسط Hasselblad باشد . Lunar به این واقعیت اشاره میکند که Hasselblads در فضا مورد استفاده قرار گرفته است ، و از جمله آنها میتوان به 500EL اشاره کرد که نیل آرمسترانگ برای عکاسی از سطح ماه از آن بهره برده است .


این دوربین دارای ویژگی های 24.3 مگاپیکسلی APS-C و سنسور CMOS و لنزهای E-mount است ، Lunar اولین محصول مشترک همکاری شرکت های Hasselblad و سونی است .به همین دلیل این دوربین جدید بسیاری از تکنولوژی های Sony NEX-7 را به اشتراک گذاشته است ، و با یک نگاه گذرا به مشخصات آن میتوان به شباهت های گسترش یافته آن پی برد .
هر دو این دوربین ها از ISO مشابه در رنج 100-16000 و سیستم 24 نقطه ای تشخیص کنتراست سیستم فوکوس خودکار بهره برده اند .هر دو آنها از 2.3 میلیون نقطه منظره یاب الکترونیک OLED و صفحه نمایش 3 اینچی LCD استفاده کرده اند .در واقع طرح کلی هر دو دوربین کاملا مشابه است و هر دو آنها از حالت Sony TriNavi مصرف کرده اند . Lunar حتی میتواند از Memory Stick PRO Duo در کنار کارت SD استفاده کند .


همه این موارد باعث شده است که بسیاری از منتقدان به این نتیجه برسند که Hasselblad Lunar یک Sony NEX-7است که دارای مواد گران قیمت تر و برچسب قیمت متورم است .اما Hasselblad اعلام کرده است برای ساخت Lunar جدا از موارد سطحی از تغییراتی نیز در زیر کاور آن استفاده شده است .حداقل در مقایسه با هسته Sony NEX-7 ، ما دریافتیم که Lunar یک دوربین قابل و لایقی است .
 اما همیشه دیزاین و طراحی منحصر به فرد توجه مردم را به خود جلب میکند ، در حال حاضر 5 مدل از این دوربین در مجموعه Lunar قرار دارد ، که شامل چرم سیاه ، چرم قهوه ای Tuscan ، فیبر کربن ، چوب ماهون و جوب زیتون است .همه انواع این دوربین دارای دستگیره تیتانیوم و دکمه خاموش و روشن و فیلم آن با جواهرات قرمز زینت داده شده است .Hasselblad میخواهد برای سال آینده گزینه های سفارشی نیز در نظر بگیرد و استفاده کنندگان از مواد مورد علاقه شان سفارش دهند .


این دوربین دارای ابعاد 70×82×142 میلی متر و وزنی معادل 570 گرم برخوردار است .این دوربین به طور تنها قابل خریداری نیست و با لنز LF 18–55mm f/3.5-5.6 OSS kit فروخته میشود که در واقع Sony E 18-55-mm f/3.5-5.6 OSS است که در گوشه آن نام Hasselblad نوشته شده است .Hasselblad Lunar در حال حاضر قابل دسترس است و با قیمت خرده فروشی 6995 دلار به فروش میرسد .اما جالب است که Sony NEX-7 در حال حاضر با قیمت 1095 دلار و همراه با لنز 18-55 میلیمتری به فروش میرسد .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: