نگرانی کشورها از نقض حریم شخصی عینک گوگل
فون کلاب

نگرانی کشورها از نقض حریم شخصی عینک گوگل

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 12:10 - پنج شنبه 30 خرداد 1392

مسئولان حفظ حریم شخصی در ده‌ها کشور جهان با ارسال نامه ای خطاب به لاری پیج مدیر عامل گوگل به وی هشدار دادند که عینک گوگل حریم شخصی کاربران را به خطر می اندازد.

http://ariyanam.ir/wp-content/uploads/2013/03/google-glass-project.jpg


این عینک برای دسترسی به اینترنت و دریافت اطلاعات افزوده در مورد محیط اطراف قابل استفاده است.

این نامه به تایید نهاد ناظر حریم شخصی در اروپا و همین طور همتایان آنها در کانادا، نیوزلند، استرالیا، مکزیک، سوییس و ... نیز رسیده است.

تاکنون سابقه نداشته که مسئولان دولتی در سه قاره جهان در این سطح وسیع و به طور مشترک دست به اعتراض به گوگل بزنند، اما بی‌توجهی‌های گوگل نسبت به دغدغه های فزاینده موجود باعث اجماع افکار عمومی علیه این کشور شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: ما به عنوان مسئولان حفاظت از داده‌های شخصی برای شما نامه‌ای می‌نویسیم تا سوالاتی را در مورد حریم شخصی کاربران عینک گوگل مطرح کنیم. یکی از نگرانی‌های مهم در این زمینه آن است که مردم می‌توانند از این عینک‌ها برای فیلم گرفتن و ضبط ویدیو از دیگران استفاده کنند.

نویسندگان نامه معتقدند این مساله ترس از کنترل همیشگی افراد توسط دیگر افراد را تشدید کرده است. همچنین با طراحی برنامه‌های دیگری بر همین مبنا خطر و نگرانی یاد شده تشدید می‌شود. علاوه بر این گوگل می‌تواند چنین اطلاعاتی را از طریق عینک‌هایش جمع‌آوری کند.

در پایان این نامه از مدیران گوگل خواسته شده تا برای رفع نگرانی‌های موجود به طور جدی با مسئولان حفظ حریم شخصی و دولت ها در نقاط مختلف جهان وارد مذاکره شود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: