يكی‌شدن نوکیا و مایکروسافت
فون کلاب

يكی‌شدن نوکیا و مایکروسافت

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 11:27 - جمعه 31 خرداد 1392

این روزها خبرهای مختلفی مبنی بر تلاش‌ شرکت‌ها نسبت به تصاحب شرکت فنلاندی نوکیا به گوش می‌رسد. چند روز پیش هواوی نیز تصميم برای خرید این شرکت را داشت، اما در حال حاضر نزدیک‌ترین شرکت به فنلاندی‌ها از هر نظر، مایکروسافت است.

http://narenji.ir/images/stories/authors2/keyvan/6/mokia/1.jpg



مدتی پیش مذاکرات برای تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت آغاز شد و پیشرفت‌هایی نیز در مذاکرات آنها صورت گرفته بود؛ اما در نهایت نوکیا قیمت بالایی را تقاضا کرد که موجب شد مایکروسافت از خرید این شرکت صرفنظر کند. این در حالی است که نوکیا در مقابل رقبای اصلی خود همچون سامسونگ و اپل، فروش به مراتب کمتری را تجربه می‌کند و محصولات این شرکت از نظر میزان محبوبیت نسبت به دو شرکت نام برده شده در جایگاه به مراتب پایین‌تری قرار دارند.

اما نوکیا چه مبلغی را تقاضا کرده بود؟

در حال حاضر ارزش نوکیا چیزی در حدود 14 میلیارد دلار است، که احتمالا فنلاندی‌ها رقم به مراتب بالاتری را از مایکروسافت طلب کرده‌اند.

با این شرایط به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت به این زودی‌ها نسبت به خرید نوکیا اقدام کند و پای میز مذاکره با مدیران این شرکت بنشیند، اما اگر کمپانی‌های فعال در تولید ابزارهای اندرویدی نسبت به خرید نوکیا گام‌ بردارند آن‌وقت شرایط تغییر خواهد کرد و مایکروسافت حاضر به پرداخت رقم بالاتر خواهد شد. چون در حال حاضر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شریک تجاری مایکروسافت در ویندوز فون، نوکیا است و اگر این کمپانی نیز از ساخت ابزارهای مبتنی بر این سیستم عامل منصرف شود، کار برای مایکروسافت دشوارتر خواهد شد. جالب است بدانید که بیش از 80 درصد از تلفن‌های فروخته شده ویندوزفونی دنیا از خانواده لومیا نوکیا بوده‌اند.

سخنگوی نوکیا در واکنش به این خبر، تنها این جمله را بیان کرده است:

ما ارتباط کاری بسیار عمیقی با مایکروسافت داریم و ملاقات مدیران ارشد دو شرکت نوکیا و مایکروسافت امری طبیعی است.
مایکروسافت نیز ترجیح داده در باره این خبر واکنشی نشان ندهد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: