کمک عینک هوشمند به استادان
فون کلاب

کمک عینک هوشمند به استادان

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 11:34 - جمعه 31 خرداد 1392

همه ما در دوران مدرسه و دانشگاه برایمان پیش آمده است که نکته ای را در هنگام تدریس معلمان و استادانمان متوجه نشویم . با وجود اینکه همواره آنها از ما میخواستند اگر نکته ای را متوجه نشده ایم دست خود را بالا ببریم و سوال بپرسیم ، اما باز هم عده ای کمی بودند که چنین جسارتی داشتند و در میان کلاس و در مقابل همکلاسی ها اعلام میکردند که نکته ای را متوجه نشده اند . اما در حال حاضر بار دیگر دانشمندان به کمک ما شتافتند و برای حل این مشکل دنبال راه چاره اند .
این نکته باید برای استادان دانشگاه سخت باشد ... با این که آنها مکررا تکرار میکنند که اگر دانش آموزان قسمتی از سخنرانی را متوجه نشده اند دست خود را بالا ببرند و سوال بپرسند ، اما با این حال تعداد کمی از دانش آموزان ممکن است این احساس راحتس را در برابر دیگر همکلاسان دارند و دست خود را بالا میبرند و میگویند :" من این نکته را نگرفتم " .دانشمندان دانشگاه اسپانیا Spain’s la Universidad Carlos III de Madrid ، در نظر دارند به این موقعیت رسیدگی کنند و با استفاده از عینک نشان دهنده واقعیت به استادان اجازه دهد تا ببینند چه دانش آموزانی نکته درس داده شده را به طور کامل دریافت نکرده اند ، و این کار بدون نیاز به گفتن شفاهی قابل حل خواهد بود .


یکی از مزایای جانبی این سیستم است که دیگر به دانش آموزان اجازه نمیدهد با گوشی های هوشمند خود در سر جلسه کلاس و یا در وسط تدریس کاربیهوده انجام دهند .با استفاده از برنامه های سفارشی ، در هر زمانی این دستگاه میتواند سیگنالهای متفاوتی را دریافت کند .این سیگنالها میتوانند نشان دهند که دانش آموزان نکته آموزش داده شده را فهمیدند ، و یا این که آن نکته را نفهمیدند ، آنها احتیاج دارند که استاد مربوطه سرعت تدریس خود را پایین بیاورد ، و یا این که آنها پاسخ سوال مطرح شده در کلاس را میدانند .( البته اگر دانش آموزان به مقدار کافی جسور باشند ، احتمالا برای بالا بردن دست خود در موقع لزوم مشکلی برای این دسته بوجود نخواهد آمد .)
 با استفاده از این عینک ها کار استادان بسیار راحت تر خواهد شد ، زیرا استادان قادر خواهند بود دانش آوزان را ببینند و همچنین سیگنالهای انتخاب شده برای دانش آموزان در بالای سر آن نشان داده میشود .به همین دلیل ، اگر استادان در بالای سر فردی علامت " نگرفتن موضوع " را مشاهده کنند ، میتوانند به توضیحات خوود ادامه دهند تا زمانیکه این علامت به " گرفتن ودرک کردن موضوع " تغییر کند .این سیستم همچنین میتواند نموداری ترسیم کند که در آن نشان میدهد تمامی دانش آموزان پس از سخنرانی استاد چه مقدار دریافت کرده اند .این قابلیت به ویژه در سخنرانی های بزرگ همایش ها به کمک استادان خواهد آمد ، که در آنجا مقایسه کردن و در نظر گرفتن هر علامت اشخاص میتواند مفید باشد . علاوه بر این ، استادان میتوانند یادداشت های سخنرانی خود را به سیستم اضافه کنند ، که به صورت کلمات کلیدی در میان صحبتشان ظاهر خواهد شد .


به گفته ی یکی از استادان این پروژه Prof. Ignacio Aedo : " امید ما این است که این سیستم بتواند کلاس های سخنرانی موثرتر ایجاد کند ، زیرا با دریافت بازخورد بیشتر از کلاس ، به استادان اجازه خواهد داد تا کلاس را با توجه به دانش و درک واقعی دانش آموزان ، ارائه نمونه ها و مثالهای متنوع ، تغییر ریتم ویا پرش از نکته هایی که دانش آموزان در حال حاضر از آن اطلاع دارند و یا به طور کامل به یاد دارند تطبیق کند .
با توجه به این نکته که ممکن است این سیستم جدید از نظر بسیاری از منتقدین مناسب نباشد و یا در نظر عده ای مسخره باشد ، امیدواریم این عینک بتواند در دستگاه هایی مانند Google Glass نیز یکپارچه شود و قابل استفاده در آینده باشد .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: