تبلت سامسونگ با اجرای همزمان دو سیستم عامل
فون کلاب

تبلت سامسونگ با اجرای همزمان دو سیستم عامل

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:30 - یک شنبه 2 تير 1392

سامسونگ در کنفرانس ویژه خود از محصولات جذاب و دوست داشتنی زیادی پرده برداشت، اما جذاب‌ترین محصول معرفی شده در این کنفرانس، ATIV Q نام داشت، تبلت هیبریدی که سیستم عامل ویندوز 8 و اندروید را بصورت همزمان اجرا می‌کند و هر وقت اراده کنید به تبلت یا لپ تاپ و یا حالتی بین این دو تبدیل می‌شود.

ATIV Q از جنبه‌های مختلف شبیه به Transformer Book Trio ایسوس است. این محصول نیز سیستم عامل اندروید 4.2 را به همراه ویندوز 8 بصورت همزمان اجرا می‌کند و کاربر از طریق یک کلیک قادر است به راحتی بین دو سیستم عامل سوئیچ کند.

این محصول از یک پردازنده Core i5 اینتل و صفحه نمایش 13.3 اینچ با وضوح فوق العاده بالای 3200 در 1800 پیکسل بهره می‌برد. براساس اعلام سامسونگ تبلت هیبریدی ATIV Q حدود 1.29 کیلوگرم وزن و 13.9 میلی متر ضخامت دارد.


از دیگر قابلیت‌‌های کلیدی و ارزشمند این محصول می‌توان به پشتیبانی از قلم دیجیتال S-Pen اشاره کرد که به لطف صفحه دیجیتایزر قادر به حس نمودن میزان فشار وارده شده قلم به صفحه است.

صفحه کلید ATIV Q به صورت کشویی در پشت صفحه نمایش جمع می‌شود تا کاربر در صورت نیاز به راحتی قادر به استفاده از تبلت باشد و هر زمان که مایل باشد آن را به یک لپ تاپ تبدیل کند.

ایتیو کیو از نظر نرم افزار مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 و اندروید 4.2.2 است. جالب اینکه کاربر به راحتی می‌تواند فایل‌ها، تصاویر و اسناد خود را بین دو سیستم عامل به اشتراک گذاشته و به آنها دسترسی داشته باشد.


از آنجایی که این محصول مجهز به پردازنده Haswell اینتل است انتظار می‌رود طول عمر باتری قابل قبولی را ارائه کند.

ATIV Q قادر است، در حالت تبلت یا لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گیرد؛ اما دو حالت دیگر نیز وجود دارد، در حالت اول، صفحه نمایش درست به موازی صفحه کلید و در بالای آن قرار می‌گیرد و در این حالت کاربر می‌تواند از صفحه کلید استفاده نماید و حالت دیگر نیز روی صفحه نمایش به پشت دستگاه می‌چرخد و برای نمایش تصویر به شخص دیگر مناسب است.


نکته بسیار جذاب در این محصول آن است که سیستم عامل اندروید همچون یک نرم افزار در دل ویندوز 8 اجرا می‌شود. یعنی نیازی نیست که سیستم عامل را از نو بوت کرده و وارد اندروید شوید. برای اجرای اندروید تنها کافی است روی آیکون آن در رابط کاربری ویندوز 8 کلیک کنید.

همچنین از آنجایی که اندروید در دل ویندوز 8 اجرا می‌شود، شما می‌توانید با کل سیستم عامل اندروید همچون یک اپلیکیشن ویندوزی برخورد کنید و بعنوان مثال آن را در کنار یک برنامه ویندوزی اجرا کنید و هر دو را در در کنار هم برروی صفحه نمایش، مشاهده نمایید.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: