WiSee سیستم تشخیص دهنده ی حرکات بدن
فون کلاب

WiSee سیستم تشخیص دهنده ی حرکات بدن

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 11:15 - سه شنبه 4 تير 1392

اگر تاکنون خودتان هم از آن استفاده نکرده اید، حتما شنیده اید که دستگاه هایی مانند انواع کینکت ها وجود دارند که می توانند از طریق کنترل حرکات بدن شما کار کنند؛ کاربر حرکتی را انجام می دهد، دستگاه آن را می بیند، شناسایی می کند و به اجرا در می آورد. حالا چه اتفاقی می افتد اگر کاربر در اتاقی دیگر و دور از دوربین ها و سنسور های قوی دستگاه باشد؟ وقتی که سیستم WiSee و سیگنال های وای فای در دسترس باشند، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.


این برنامه توسط تیم دانشگاه واشینگتن طراحی شده است و تکنولوژی بکار رفته در آن به این گونه است که همه ی سیگنال های وای فای موجود در اتاق را دریافت می کند که می توانند از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند یا لپ تاپ ها ساطع شده باشند. این سیگنال ها از دیوارهای داخلی ساختمان عبور می کنند که توسط یک گیرنده ی مرکزی WiSee نظارت می شوند. اگر کاربر پا و یا دستش را تکان دهد، تغییری در فرکانس سیگنال ها ایجاد میکند که با عنوان جابجایی فرکانسی داپلر، شناخته می شود. اگر چه این تغییر در بازه ی مشخصی از چندین هرتز تعریف شده است، اما الگوریتم ارائه شده توسط محققان اجازه می دهد تا گیرنده همه ی آن فرکانس ها را شناسایی کند. انواع مختلف حرکت ها می تواند امضای تغییر شده ی مخصوص به خود را داشته باشد ؛ دستگاه در حال حاضر قادر است 9 حرکت منحصر به فرد و متمایز در بدن یک فرد را شناسایی کرده و از یکدیگر تشخیص دهد.


نکته ی جالب دیگر این است که چند کاربر هم می توانند به طور همزمان توسط دستگاه ردیابی شوند؛ به این شکل که هر گیرنده از چندین آنتن ردیاب تشکیل شده که به طور خودکار خود را با منبع اصلی  هماهنگ می کنند؛ در نمونه ی فعلی WiSee، گیرنده می تواند حرکات حداقل پنج کاربر را دنبال کند، بدون اینکه گیج شود! تاکنون این سیستم در یک آپارتمان دوخوابه و یک دفتر، با پنج کاربر آزمایش شده است و دستگاه توانسته 95 درصد از کل 900 حرکت ایجاد شده را تشخیص دهد. قطعا زندگی با داشتن چنین سیستمی خیلی آسانتر می شود، شما می توانید درحالیکه در آشپزخانه مشغول کارتان هستید، تنها با یک حرکت دستتان دستور دهید که تلوزیون در اتاق نشیمن خاموش شود!




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: