IDC: کاهش 7.8 درصدی در فروش کامپیوترهای شخصی
فون کلاب

IDC: کاهش 7.8 درصدی در فروش کامپیوترهای شخصی

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 18:34 - سه شنبه 14 خرداد 1392

 

 


بر اساس آخرین گزارشات جهانی در زمینه فروش کامپیوترهای شخصی که توسط موسسه IDC منتشر می شود، بنظر می رسد که کاهش میزان فروش این دستگاه ها با سرعت بیشتری در حال ادامه یافتن است. اما پیش بینی شده تا در چند سال آینده این روند تغییر کند و رشد خوبی را در فروش این زمینه شاهد باشیم، زیرا اکثر کسب و کارها در حال تعویض سیستم های قدیمی خودشان هستند.

 

 

این موسسه اعلام کرده که مجموعا 321.9 میلیون دستگاه لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی در سال جاری به فروش رسیده که در مقایسه با 349.2 میلیون سال گذشته کاهش داشته است. پیش بینی ها نشان می دهد این میزان در سال 2017 به 333.4 میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

 

لورن لوورد کی از اعضای این موسسه اعلام کرده که مردم دریافته اند که برای مرور وب، اجرای برنامه های مختلف و حضور در شبکه های اجتماعی نیازی به قدرت پردازشی بالایی نیست و اکنون بیشتر به عمر باطری، صفحات لمسی و عملکردهای فوری توجه دارند.

او همچنین اشاره کرد که با این حال ما باید کامپیوترهای شخصی با قدرت پردازشی بالا و فضای ذخیره سازی بالا که در حال حاضر تبلت ها قادر به ارائه ی آنها نیستند را جایگزین PC های فعلی کنیم.

این می تواند منجر به نوعی ریکاوری سرمایه شود، زیرا به عنوان مثال با اعلام مایکروسافت مبنی بر عدم ساپورت ویندوز ایکس پی در سال آینده، اکثرا به سمت دستگاه های مجهز به ویندوز 8 روی می آورند که این خود سبب افزایش تولیدات و طراحی ها در این بخش از محصولات خواهد شد و سودآوری مناسبی را به همراه خواهد داشت.

لوورد متذکر شد که این تغییرات در طراحی ها می تواند با تولید محصولاتی که هم لپ تاپ و هم تبلت باشند نیز صورت بگیرد، اما با این حال وضعیت فعلی فروش را چندان تغییر نخواهد داد.

وی اضافه می کند این دستگاه های قابل تبدیل یک مشکل غیر قابل انکار دارند و آن هم وزن نسبتا بالای اکثر آنها می باشد که می تواند در انتخاب کاربران تاثیر منفی بگذارد. اما با رفع این نقص قطعا دستگاهی که هم قابلیت استفاده تجاری داشته و هم بتوان از آن به عنوان یک تبلت استفاده کرد در نظر هر کاربری جذاب خواهد بود.

منبع

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: