برترین برند گوشی تلفن همراه انتخاب شد
فون کلاب

برترین برند گوشی تلفن همراه انتخاب شد

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 2:16 - دو شنبه 10 تير 1392

 به گزارش جی‌اس‌ام آریا، براساس گزارش IDC سهم بازار موبایل‌های اپل و نوکیا از کشورهای غرب اروپا کاهش داشته و سامسونگ حائز رتبه نخست در بازار موبایل این منطقه شده است.


اتحادیه اروپا همواره بعد از قاره‌های آسیا و آمریکا مورد توجه سرمایه‌گذاران حوزه تکنولوژی بوده به نحوی که حتی در زمان‌های مشخصی اقدام به تغییر ضابطه توزیع کرده‌اند و آن را بالاتر از سایر بخش‌ها آورده‌اند از این جهت که به گفته بسیاری از کارشناسان تکنولوژی این منطقه دارای مردمی با سلایق نوین است و فرهنگ استفاده از ابزارهای نوین را دارد.

اروپا از آن جهت که چنین فرهنگی دارد نحوه فرهنگ‌سازی و کارهای تبلیغاتی را برای فعالان ابزارهای ارتباطاتی ساده‌تر می‌کند و شاید با صرف هزینه‌ای کمتر به نسبت سایر مناطق، بازاری گسترده را به سمت خود بکشانند.

گزارشی که اخیرا IDC از حضور برندهای ارتباطی در حوزه سیار در بازار این منطقه داده بسیار جالب و حائز اهمیت برای رقبای فعال در این بازار است.

براساس این گزارش رتبه اول بازار موبایل در کشورهای غرب اروپا در اختیار سامسونگ است که توانسته با فروش 14.3 میلیون دستگاه در بازار این منطقه، سهمی 45 درصدی از بازار این بخش را به دست آورد.
سهم سامسونگ که در سه ماهه اول سال جاری 45 درصد بوده در مدت زمان مشابه سال قبل (2012) با فروش 10.9 میلیون دستگاه موبایل، 39 درصد بوده است.

اپل که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جهانی به حساب می‌آید در این تحلیل با 11 درصد افت شاخص در قبال دیگر رقبا سهم 20 درصدی از بازار این منطقه را به خود اختصاص داده و تنها توانسته در سه ماهه اول سال جاری 6.2 میلیون دستگاه به فروش برساند که افتی 0.8 میلیونی را به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل از خود نشان می‌دهد.

سونی با چهار درصد رشد در میزان مشارکت در بازار توانسته سهم خود را با فروش 3.2 میلیون دستگاه در اولین فصل سال جاری به 10 درصد برساند که این ارقام برای سال گذشته و در همین بازه زمانی 1.6 میلیون دستگاه با سهم بازار 6 درصد بوده است.

ال‌جی، نوکیا و دیگر برندها نیز در رده‌های بعدی لیست قرار گرفته‌اند که به ترتیب سهم 8، 5 و 12 درصدی از بازار سال 2013 را به خود اختصاص داده‌اند که هر کدام برای سال گذشته سهمی معادل با 2، 8 و 20 درصد داشته‌اند.

مجموعا در سه ماهه اول سال جاری 31.6 میلیون دستگاه موبایل در کشورهای غرب اروپا به فروش رفته که سال گذشته 28.2 میلیون بوده است و رشدی 12 درصدی را از خود نشان می‌دهد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: