اپل در سراشیبی رقابت كمپانی‌ها
فون کلاب

اپل در سراشیبی رقابت كمپانی‌ها

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 2:30 - دو شنبه 10 تير 1392

 به گزارش جی‌اس‌ام آریا، مركز تحقیقاتی IDC در بررسی‌های اخیر خود به تنزل جایگاه رقابتی اپل در میان سایر برندها اشاره کرده و معتقد است همانطور که روز به روز از سهم بازار اپل کاسته می‌شود، گوگل جایگاه خود را با اندروید مستحکم‌تر می‌کند.

روند حرکتی بازار اروپای غربی چندان به نفع محصولات موبایلی اپل نیست و آیفون از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیست چرا که سهم این برند در بازار موبایل این بخش از کره زمین حدود 25 درصد در اولین فصل 2012 بود اما این سهم در حال حاضر به 20 درصد رسیده است.

اما در مقابل هرچه که از این سهم کاسته شده، اندروید روند رو به رشدی را برای سال‌های متمادی از خود نشان می‌دهد به گونه‌ای که طبق این آمار شاید بتوان گفت که این برند توانسته سالانه رشدی 14 درصدی داشته باشد و به دلیل اینکه این گزارش برای فصول اول سال‌های میلادی ارائه می‌شود، مدت دو سال است که اندروید این رشد را در بازار این منطقه داشته است.


اشتراک سیستم عامل گوگل در این منطقه از زمین در سال جاری به اعضای 21.9 میلیون دستگاه الکترونیکی توسعه یافته که از منظر سهم بازار، اندروید 69 درصد از بازار اروپای غربی را در سه ماهه اول سال جاری (2013) در دست داشته که این آمار برای مدت مشابه سال گذشته 55 درصد بوده است.

براساس گفته IDC، بازار اقتصادی اروپای غربی با توجه به اینکه در حالت انقباضی به سر می‌برد موجب شده که وضعیت بازار موبایل رو به رکود رود و وخامتی شامل حال آن شود که بر این اساس برندهای گران از غربال مشترکان این حوزه جغرافیایی رد شود و تنها برندهایی انتخاب شود که از هر لحاظ دارای ویژگی‌های بالاتری باشد.

هفته گذشته نیز این مؤسسه تحقیقاتی گزارشی مشابه را برای کاهش سهم این برند در هند داشت که براساس آن، اپل از رده پنج محصول برتر از دید کاربران هندی حذف شد و از رقبا جا ماند و در عوض اندروید جایگاه خود را در بازار این بخش مستحکم‌تر کرد و با سهم 90 درصدی خود از بازار، در جایگاه اول ایستاد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: