تولد آیفون برگزار شد
فون کلاب

تولد آیفون برگزار شد

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 2:41 - دو شنبه 10 تير 1392

 به گزارش جی‌اس‌ام آریا، آیفون شش ساله شد و برخلاف سن‌اش، قامتش چندان رشدی نشان نمی‌دهد اما از منظر تجربیات (تکنولوژی) غنی شد.


شش سال پیش و در همین روز بود که خط تولید بلند و سرنوشت‌ساز اپل راه‌اندازی شد و بر مبنای آن محصولات آیفون بعد از مدتی در دست مخاطبان جهانی جلوه‌گر شدند.

این خط تولید که بیشترین توجه این شرکت را معطوف به خود کرده است، اولین محصول خود را با مشخصاتی چون صفحه نمايش 3.5 اینچی با وضوح 320x480 و با کیفیت 165 پیکسل در هر اینچ روانه بازار کرد.

پردازشگر اولین آیفون تنها یک هسته 412 مگاهرتز فرکانس داشت و از رم 128 مگابایتی در کنار آن بهره می‌برد.

شاید برای علاقه‌مندان به تکنولوژی جالب باشد که دوربین این گوشی 2 مگاپیکسل و ارتفاع، عرض و ضخامتش به ترتیب 4.5، 3.4 و 0.5 اینچ بود.

اپل در سال 2007 و همزمان با رونمایی و عرضه اولین آیفون، فروش 10 میلیون نسخه‌ای از این گوشی را هدف‌گذاری کرده بود.

اپل با بازخوردی که از این گوشی گرفت، در گام‌های بعدی ویژگی‌های بیشتری نظیر اتصال ارتباطات از طریق نسل سوم، GPS، MMS و فلش دوربین را به آن افزود و تحت خانواده آیفون روانه بازارهای جهانی کرد.

ممکن است عده بسیار کمی به یاد داشته باشند زمانی را که اولین آیفون 4 گیگابایتی با قیمت 499 دلار در تاریخ 29 ژوئن 2007 در بازارهای جهانی توزیع شد و بعد از گذشت تنها دو یا سه ماه اپراتور AT&T قیمت آن را به 299 دلار برای آیفون 4 گیگابایتی و 399 دلار برای نمونه 8 گیگابایتی آن رساند تا میزان قراردادهای دو ساله خود با کاربرانی که آیفون برای‌شان جذاب بود را ارتقا دهد.

شش سال گذشت و امروز آیفون 5 با صفحه نمايش 4 اینچ در دست مخاطبان است اما شاید آنطور که دیگر برندها بر روی صفحه نمايش‌های خود مانور دادند، اپل این کار را نکرد و طول گوشی آن به اندازه چشمگیری ارتقا نیافت اما بالعکس تکنولوژی آن روز به روز نوآورانه شد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: