موزیلا تولید گوشی های Firefox OS را به دیگران سپرد
فون کلاب

موزیلا تولید گوشی های Firefox OS را به دیگران سپرد

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 11:37 - دو شنبه 10 تير 1392


کمپانی موزیلا، خالق سیستم عامل فایرفاکس بطور رسمی اعلام کرد که قصد ندارد خودش هیچ محصولی را با این سیستم عامل تولید کند.

این کمپانی در مصاحبه با دیجی تایمز، اعلام کرد که ما این وظیفه را بر عهده کمپانی های بزرگی نظیر ال جی، هوآوی، سونی، آلکاتل و غیره قرار داده ایم.

در نمایشگاه MWC که اخیرا برگزار شد، چند گوشی مجهز به این سیستم عامل نوپا را شاهد بودیم که از سوی کمپانی های آلکاتل و زد تی ای رونمایی شده بودند.

موزیلا معتقد است اگر خودش اقدام به تولید محصولاتی با این سیستم عامل بکند منجر به ایجاد یک رقابت بی هدف با تولیدکنندگان دیگر می شود و در نتیجه حتی امکان دلسردی آنها از این سیستم عامل نیز وجود خواهد داشت.

شاید در لیست تولیدکنندگان گوشی های مجهز به این سیستم عامل جای خالی دو نام بزرگ یعنی اچ تی سی که تنها روی اندروید و ویندوز فون تمرکز کرده و سامسونگ که فقط و فقط گوشی های اندرویدی تولید می کند، حس شود. موزیلا هنوز هیچ حرفی از آینده و احتمال همکاری با این دو کمپانی نزده است.

سیستم عامل فایرفاکس بر مبنای فناوری HTML 5 طراحی شده و روزهای نخستین عمر خود را می گذراند و بعید است در آینده ای نزدیک تاثیر قابل احساسی بر روی بازارهای آمریکا و انگلستان بگذارد اما قطعا با حمایت بیشتر سازندگان می تواند آینده ای روشن داشته باشد.

منبع





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: