تیم کوک : نگران هیچ چیزی نیستیم !
فون کلاب

تیم کوک : نگران هیچ چیزی نیستیم !

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 18:41 - سه شنبه 14 خرداد 1392

 در چند سال اخیر ،Tim Cook توانست پس از مرگ اسیو جابز شرکت اپل را از مرحله گذار سخت استادانه هدایت کند .محصولات اپل به دسته بندی های مختلف تعریف شدند ، فروش ها رکوردهای تازه ای بدست آوردند ، سهام در یک مدت کوتاه به بالای 700 دلار رسیده بود و شرکت تصمیم گرفت بیشترین سود صنعت را به گوشی های هوشمند و تبلت اختصاص دهد . 
اما Cook در حال حاضر در بزرگترین چالش پس از انتصاب به عنوان مدیر عامل شرکت دچار شده است ؛ این چالش ها به دلایل متعددی بوده است . یکی از آنها این است که او در مورد رقبا و راه اندازی محصولات جدید نگران نیست . 
سامسونگ با مجموعه ای گسترده از گوشی های هوشمند مانند محصول جدیدش Samsung Galaxy 4 و همچنین کمپین تبلیغاتی شگرف خود ، در رده گوشی های مرغوب در حال رقابت جدی تری است .غول الکترونیکی کره جنوبی اعلام کرده است که توانسته است 10 میلیون نسخه از گوشی هوشمند Galaxy S4 را در 60 کشور مختلف در کمتر از 1 ماه به فروش برساند و این رکورد دوبرابر مقدار فروش برای گوشی Galaxy S3 در زمان مشابه بوده است . 
علاوه بر این ، سیستم عامل آندروید گوگل در حال گسترش بازار دستگاه های موبایل برای گوشی های هوشمند و همچنین تلفن است .بر اساس گفته IDC ، گوشی های آندروید 75 % از فروش بازار را در سه ماهه اول سال 2013 به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سه ماهه سال گذشته از 59 % به 75 % افزایش پیدا کرده است .ولی اپل در سال گذشته از 23 % به 17 % در سال جاری رسیده است .



اما برای Cook برنده شدن در ساخت بیشترین گوشی و یا تبلت نیست .او در این رابطه میگوید :" این موضوع هرگز سنگ بنای شرکت اپل نبوده است .ما بهترین رایانه های شخصی را میسازیم ، اما زیاد نمیسازیم ؛ بهترین نرم افزار پخش موسیقی را میسازیم ولی اززیاد نمی سازیم ؛ ما بهترین تبلت را میسازیم و بیشترین آن را تولید میکنیم ، ما بهترین گوشی های هوشمند را میسازیم اما به تعداد آن توجه ای نمی کنیم . هدف ما کیفیت است نه کمیت ". او اضافه میکند که دوست دارد رضایت مشتریان را جلب کند ، که به طور شگفت آوری خوب بوده است .با توجه به تحقیقات NetMarketShare حدود 59% از ترافیک وب در جهان از گوشی های هوشمند و تبلت ها از دستگاه های iOS است .او علائم حیاتی اپل را دوست دارد ، اگرچه سهام این شرکت و همچنین قیمت سهام آن کاهش یافته است . 



 در زمینه تبلت ، آندروید نسبت به iOS در جایگاه بالاتری در فروش پلت فرم قرار دارد ،اما اپل هنوز هم با دارای 50% از سهام  بازار را در اختیار دارد .به نظر میرسد Cook  اعتماد به نفس بالایی دارد و میگوید شرکت اپل راه و توانایی خود را برای ایجاد محصولات و دسته بندی جدید از دست نداده است . او میگوید :" ما در حال حاضر بر روی بعضی از طرح های باور نکردنی کار میکنیم .ما دارای ایده های باور نکردنی هستیم ، همان فرهنگ و مردمی که iPhone ، iPad ، iPod  را برای شما به ارمغان آورده است .این فرهنگ هنوز هم وجود دارد ." 
 اما نزدیک به 8 ماه است که شرکت اپل آخرین آیفون خود را معرفی کرده است و حدود 7 ماه است که از معرفی iPad mini میگذرد .در دنیای تکنولوژی این زمان زیادی محسوب میشود ، در این مدت زمان طولانی و تولید هیچ اختراع جالب راه را برای رقبا باز خواهد کرد . 
 او در زمینه تلویزیون ، ساعت و عینک هوشمند گفت :" ما تا زمانیکه محصولاتمان آماده نباشد در این رابطه صحبت نخواهیم کرد . ما به شدت به فاکتور سورپرایز اعتقاد داریم و میخواهیم این فاکتور را برای شرکت حفظ کنیم . ما بر روی محصوات جدید تمرکز کرده ایم و میخواهیم بهترین آنها را تولید کنیم .اگر این کار را بتوانیم به شکل احسنت انجام دهیم میتوانیم در زندگی افراد تغییرات بزرگی بوجود اوریم . آن موقع است که اتفاقات دیگر رخ میدهد . "


 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: