پردازنده جديد و قدرتمندی در راه است
فون کلاب

پردازنده جديد و قدرتمندی در راه است

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:42 - پنج شنبه 13 تير 1392

به گزارش جی‌اس‌ام آریا، شركت مدياتك يكی از بزرگترين شركت های سازنده پردازنده موبايل و تبلت قصد توليد و عرضه پردازنده جديد 8 هسته ای جديدی را دارد، گرچه تاكنون پردازنده های 8 هسته ای توسط شركت های ديگری روانه بازار شده است اما تفاوت اين پردازنده با پردازنده های ديگر در معماری متفاوت آن است و نكته ديگر در مورد اين پردازنده استفاده از هر 8 هسته به طور همزمان است، اين ويژگی برای اولين بار ارائه شده است چرا كه مدل های 8 هسته ای موجود تاكنون تنها توانايی استفاده از 4 هسته به طور همزمان را داشتند.

 
http://alladin.persiangig.com/image/new_folder/x_cpu2.jpg
 

میدیاتک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چیپ برای دنیای موبایل است که اغلب تبلت و تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت دنیا از پردازنده‌های ساخت این شرکت بهره می‌برند. تقریبا اغلب تلفن و تبلت‌های چینی نیز به پردازنده میدیاتک مجهز می‌شوند.

تراشه جديد ميدياتك مجهز به 8 هسته cortex-A7 آرم است كه با فركانس 2 گيگاهرتز كار می كنند. اين پردازنده براساس ليتيوگرافی 28 نانو متزی طراحی و ساخته شده است.

این پردازنده 8 هسته‌ای از نظر قدرت و بازده در حد و اندازه Snapdragon 800 کوالکام است. اما از آنجایی که هسته‌های اصلی این پردازنده براساس معماری Cortex-A7 طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود مصرف انرژی در آن بهینه‌تر از S800 کوالکام باشد. هر چند تا به بازار آمدن و استفاده از آن هنوز قضاوت اين چنينی زود به نظر می رسد.

طبق گفته ها قرار است انتهای ماه ژولای تولید محدود این پردازنده برای تست و آزمایش تولیدکنندگان ابزارهای موبایل آغاز می‌شود و در ماه نوامبر نیز تولید انبوه آن آغاز می شود.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: