فواره بازار تلفن هوشمند هنوز به نقطه اوج نرسیده، اما سامسونگ شاید...
فون کلاب

فواره بازار تلفن هوشمند هنوز به نقطه اوج نرسیده، اما سامسونگ شاید...

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 9:32 - جمعه 21 تير 1392

 فواره بازار تلفن هوشمند هنوز به نقطه اوج نرسیده، اما سامسونگ شاید...

سامسونگ و اپل دو تا از بزرگترین شرکت های دنیا هستند. اما با وجود اینکه سود هنگفتی از درآمد سرسام آورشان کسب می کنند، طی سال گذشته هر دو با کاهش ارزش سهاممواجه شدند.

 
این گونه بود که برخی تحلیلگران استدلال کردند بازار اسمارت فون های رده بالا ممکن است به نقطه اوج خود رسیده باشد. و نتیجه گرفتند که اپل و سامسونگ باید تکنولوژی های تازه ای را ابداع نموده و توسعه دهند، تا مصرف کنندگان را برای خرید محصولاتشان اغوا کنند.
 
همان طور که می دانید، طبق شایعات اپل تصمیم دارد یک ساعت هوشمند تولید کند . و سامسونگ هم چندی پیش تایید کرده مشغول کار روی ابزاری مشابه است و در آینده ای نزدیک آن را راهی بازار خواهد کرد. 
 
اما با همه این تفاسیر، مشکل اینجا است که "بازار تلفن های هوشمند به نقطه اوج خود نرسیده است!"
 
سامسونگ تنها در دو ماه موفق به فروش ۲۰ میلیون دستگاه گلکسی اس 4 شد و توانست عنوان سریعترین فروش ابزارهای اندرویدی تمام دوران ها را از آن خود کند.
ضمنا آیفون 5 هم تنها در هفته اول به فروش ۵ میلیون دستگاهی رسید و اپل طی سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون آیفون فروخته است.
 
فروش سریع و قدرتمند این تلفن ها نشان می دهد بازار اسمارت فون هنوز به نقطه اوج خود نزدیک هم نشده است. ولی Haydn Shaughnessy از نویسندگان Forbes نظریه دیگری را مطرح می کند : شاید این سامسونگ است که به نقطه اوج نزدیک می شود.
 
وی اشاره می کند در حالی که سامسونگ به لطف خط تولید عظیمش توانسته قیمت تمام شده را کاهش داده و درآمدها و منافعش را افزایش دهد. اما این شرکت، همچون اپل مبدع و نوآور نیست. 
 
Shaughnessy مدعی است که اگر سامسونگ نتواند «صلاحیت و شایستگی های تازه ای کسب کند»، ۲۰۱۳ ممکن است نقطه آغاز واژگونی بخت و اقبال بزرگترین موبایل ساز دنیا باشد.
 
هرچند که علی رغم عقیده Shaughnessy مبنی بر مبتکر و نوآور نبودن سامسونگ، گزارش های تازه چیز دیگری می گویند. در کنار کار بر روی یک اسمارت واچ جدید، سامسونگ در حال توسعه تلفن های هوشمند با نمایشگر منعطف است که فرار است اوایل ۲۰۱۴ وارد بازار شوند. 
 
این شرکت همچنین به محصور کردن سیستم عامل اندروید با رابط کاربری تاچ ویز خود ادامه می دهد و قابلیت های منحصر به فردی را در اسمارت فون های جدید به ارمغان می آورد. از این ابداعات ویژه درون تاچ ویز می توان به قابلیت هایی چون اسمارت اسکرول، Smart Pause و ایر ویو در گلکسی اس ۴ اشاره کرد.
 
از سویی هم این شرکت سرمایه گذاری های بسیار عظیم و گسترده ای را در این صنعت شروع کرده که نتیجه آنها را در سالیان آینده می توان مشاهده کرد. آنها در هند ۸۴ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند تا تولید موبایل در این کشور را افزایش داده و «رشد مورد نیاز بازار را تامین کنند».
 
سامسونگ همچنین برنامه هایی را برای ساخت ۵ مرکز تحقیق و توسعه جدید در کره جنوبی در سر دارد، پروژه ای با هزینه تقریبی 4.5 میلیارد دلار که از پرورش خلاقیت و ایده ها، تا آزمایش و توسعه مواد و قطعات جدید را پوشش خواهد داد.
 
می توان گفت که علی رغم موج جدید ابزارهای محاسباتی پوشیدنی، در این فضا هنوز جای رشد فراوانی برای بازار اسمارت فون ها باقی است. و تا زمانی که سامسونگ از اندروید بهره می برد، به خوبی جا برای کار، رشد و ابداع در اختیار دارد.
منبع:نارنجی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: