اپل و احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر
فون کلاب

اپل و احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 11:12 - شنبه 29 تير 1392

 اپل و احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر

با در نظر داشتن یکی از پتنت های اپل که امروز به دست آمده٬ می توان انتظار داشت که دستگاه های مبتنی بر iOS و حتی مک های تولیدی اپل٬ سرانجام از سنسور اثر انگشت که مستقیما در نمایشگر قرار گرفته برخوردار شوند.

 
این پتنت که ۶ ماه قبل به ثبت رسیده یک فناوری را توصیف می کند که در آن سنسوری وظیفه تشخیص اثر انگشت فرد و تطبیق آن با اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه را دارد. البته در این پتنت توضیحی درباره نحوه استفاده از این تکنولوژی برای کاربردهای مختلف داده نشده.

فناوری مورد نظر اپل در این پتنت با نمونه های رایج که قبلا در لپ تاپ ها استفاده شده تفاوت دارد. به جای استفاده از یک سنسور سخت افزاری٬ پتنت اپل قرار دادن انگشت بر روی نمایشگر را به منظور شناسایی اثر انگشت نشان می دهد.
 
پس از اینکه کاربر انگشت خود را بر روی نمایشگر قرار داد٬ سیستم تشخیص هویت فعال شده و به بیان مشخص٬ پیکسل به پیکسل به مقایسه اثر انگشت دریافتی با نمونه ذخیره شده قبلی می پردازد.
 
البته اپل هم مثل بسیاری شرکت های دیگر به ثبت پتنت هایی می پردازد که گاه هرگز روشنایی روز را نمی بیندد ولی حالا که شایعاتی درباره استفاده از فناوری تشخیص اثر انگشت در آیفون 5S شنیده می شود٬ احتمال استفاده از پتنت های اپل در این زمینه٬ جدی تر شده.
 

کالت آف مک به این احتمال اشاره کرده که خلوت سازی صفحه قفل iOS 7 نیز با توجه به استفاده از همین پتنت در آیفون 5S صورت گرفته است و این می تواند نشانه ای مضاعف باشد.

منبع:نارنجی





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: