سقوط سهام اپل در پی قیمت بالای آیفون 5c
فون کلاب

سقوط سهام اپل در پی قیمت بالای آیفون 5c

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 9:53 - یک شنبه 24 شهريور 1392

 سقوط سهام اپل در پی قیمت بالای آیفون 5c

 

 

بسیاری از کارشناسان اقتصادی با توجه به خبرهایی که پیش از کنفرانس اپل درباره این شرکت و محصولاتش شنیده می شد، پیش بینی می کردند که بعد از مراسم، سهام اپل با رشد چشمگیری مواجه شود و سود کلانی را روانه جیب سرمایه گذاران کند. اما اکنون و با به پایان رسیدن مراسم، همه چیز بر عکس در آمده و سهام اپل با افت ۵ درصدی مواجه شده.

 

ظاهرا آنچه که اپل معرفی کرد به هیچ وجه به مزاج کارشناسان اقتصادی نساخته و رؤیایی که پیش از مراسم شکل گرفته بود، اکنون در تاریکی محو شده. مهمترین عاملی که در این رابطه می توان به آن اشاره کرد، قیمت بالای آیفون 5c است.

 

پیش از مراسم جوی شکل گرفت که طی آن بسیاری فکر می کردند آیفون 5c قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت و بر همین اساس امیدوار بودند تا اپل بتواند با این دستگاه به رقابت با محصولات ارزان اندرویدی بپردازد. اپل در رابطه با جو شکل گرفته هیچ واکنشی نشان نداد و در نهایت با معرفی آیفون 5c با قیمت ۵۵۰ دلار، کاری کرد که اکنون سهامش روند نزولی را در پیش گیرد.


اهمیت قیمت گذاری 5c زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانید کارشناسان به موفقیت این دستگاه در بازار بزرگ چین بسیار حساب کرده بودند. اما اکنون قیمت این دستگاه در چین به حدود ۷۰۰ دلار خواهد رسید و توان خرید آن از دسترس بسیاری از کاربران چینی خارج خواهد شد.

 

کارشناس یکی از مراکز سرمایه گذاری در این رابطه می گوید: «قیمت آیفون ارزان تر، به اندازه کافی ارزان نیست. از دیدگاه ما این موضوع در راه نفوذ 5c به بازار میان رده ها، اختلال اساسی ایجاد خواهد کرد.»

منبع:نارنجی




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: