موانع بر سر راه توليد عینک گوگل
فون کلاب

موانع بر سر راه توليد عینک گوگل

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 20:21 - پنج شنبه 16 خرداد 1392

 به گزارش جی‌اس‌ام آریا، آیا عینک گوگل می تواند جایگزین گوشی های هوشمند شود؟ آیا این اختراع به شکست در تاریخ گوگل ختم می شود؟ تنها یک چیز در این زمینه مشخص است و آن این است که عینک گوگل در یک راه پر از فراز و نشیب قرار دارد.

برخلاف اکثریت روزنامه نگاران ، برخی از آن ها معتقدند که این عینک قابلیت و پتانسیل زیادی به همراه دارد ، خصوصا اگر تولیدکنندگان آن برنامه های بیشتری برای این گجت تولید کنند. اما فقط به دلیل این که این گجت در  " آینده " در دسترس خواهد بود ، ضمانت کافی برای استقبال گرم مردم و در آغوش گرفتن آن توسط عموم نخواهد بود. عینک گوگل در چهار زمینه حریم خصوصی ، سبک ، قابلیت استفاده و ترس با موانع بزرگی روبرو است. در این جا دلایل و مشکلات عینک گوگل را پس از استفاده مصرف کنندگان در سال آینده را در این زمینه ها توضیح خواهیم داد.


حریم شخصی :

به تازگی در آگهی رادیویی برای ایستگاه های تلویزیون محلی در سان فرانسیسکو خبری به گوش رسید. در این آگهی گفته شده است که" گوگل در حال توسعه تکنولوژی جدیدی است که می تواند حریم شخصی کاربران را مورد تجاوز قرار دهد. این فن آوری برای سنین زیر 11 سال ممنوع است."

با شنیدن این آگهی موج مخالف زیادی به راه افتاد. اما نکته قابل تامل اینجاست که گوگل در حال افزایش حفظ حریم شخصی است. ما درباره دستگاهی صحبت می کنیم که بر روی آن یک دوربین تعبیه شده است. اما این موضوع به یک مسئله دردسر ساز تبدیل شده است. هرچقدر مطبوعات در این زمینه مانور می دهند ، مردم بیشتر و بیشتر نسبت به این گجت نظر منفی پیدا می کنند ، این در حالی است که آنها تاکنون این دستگاه را حتی امتحان نکرده اند.

گوگل باید به دنبال راه چاره برای ایجاد اطمینان در اذهان عمومی باشد و آنها را قانع کند که این عینک ها قصد تجاوز به حریم شخصی افراد را ندارند. گوگل همچنین باید مردم را متقاعد کند که مزایای این عینک بسیار بیشتر از معایب آن است .


سبک :

عینک گوگل نمی خواهد هیچگونه جایزه مد و فشن دریافت کند. البته این عینک در حال حاضر تنها یک نمونه است. اما تا سال 2014 که این گجت در بازار قرار می گیرد نباید به شکلی باشد که مصرف کنندگان برای پوشیدن آن خجالت بکشند. خوشبختانه گوگل در حال همکاری با Warby Parker است و فرم های جدید و طراحی های دیگر را مورد آزمایش قرار می دهد.


قابلیت استفاده :

به گفته یکی از استفاده کنندگان این عینک ، زمانیکه او این عینک را دریافت کرد ، گوگل حدود یک ساعت از وقت خود را به آموزش استفاده از این دستگاه اختصاص داد. 

این عینک واقعا یک دستگاه شگفت انگیز به حساب می آید ، اما ایجاد رابطه با آن در مقایسه با گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر بسیار متفاوت است. به همین دلیل گوگل قصد دارد به صورت کاملا جداگانه هر کدام از کاربران عینک های گوگل را مورد آموزش قرار دهند. 

ترس :

یکی از کاربران این عینک ها می گوید ، در حالیکه این عینک گوگل را پوشیده بود وارد یک مغازه سلمانی شد، که در آنجا با مردی مسن روبرو می شود که درباره این گجت عجیب سوال می پرسد. این کاربر برای آن فرد توضیح می دهد که این وسیله به او اجازه می دهد تا متن هایی را ارسال یا دریافت کند ، خبر آپلود کند ، و می تواند بدون اینکه به گوشی نگاه کند عکس ببیند. عکس العمل آن فرد پس از دانستن در این زمینه جالب است ، این فرد "می ترسد ".

بسیاری از دوستان این کاربر از او سوال می پرسند که آیا او در حال ضبط صدا و یا ویدئو آنها است یا نه ؟ و این میتواند در آنها باعث نگرانی و تشویش شود. این تکنولوژی جدید ترسناك است ، به ویژه این گجت با یک دوربین همراه است و می تواند در هر ثانیه که می خواهد صحنه ای را ضبط کند. ترس از عینک و ترس از تغییر یکی از بزرگترین چالش های ساخت این فن آوری به حساب می آید .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: