بررسی بازی Contra: Evolution
فون کلاب

بررسی بازی Contra: Evolution

نویسنده : REZA shakeri | تاریخ : 10:8 - شنبه 18 خرداد 1392

 شما اگر تا به حال بازی Contra را انجام نداده اید، اصلا نمیتوانید نام خود را یک بازیکن بگذارید .در سال 1987 این بازی برای NES منتشر شد ، بعد از آن Contra راهش را ادامه داد و تبدیل به یک مکتب کلاسیک شد و یکی از بهترین بازی های اکشن ماجراجویی 2D در تمام زمان ها شناخته شد .

 



 در حال حاضر ، بعد از گذشت این همه سال ، سازندگان و تولید کنندگان PunchBox Studiosتصمیم گرفتند که این عنوان محبوب را برای پلت فرم های موبایل دوباره بسازند و این کار را با نسخه iOs آغاز کردند .  Contra: Evolution ( کنترا : تکامل ) دارای ویژگی های بصری و برخی از عناصر گیم پلی است ولی در عین حال داستان اصلی و اریجینال بازی را حفظ کرده است .اما آیا این بازی میتواند جادوی بازی اصلی را دوباره بسیازد ؟ بیایید با هم بررسی کنیم .

 داستان بازی :
 بازی Contra: Evolution بازسازی بازی اصلی است اما برخلاف بازسازی های دیگری که به تازگی دیده ایم ، این بازی داستان اصلی را حفظ کرده است .شما میتوانید انتخاب کنید که میخواهید به جای Bill و یا Lance بازی کنید ، یعنی درست همان شخصیت های بازی اصلی در این نسخه نیز وجود دارند .در نسخه جدید دو شخصیت زن به نام های Ricci “Flame Rose” Erica و Sally “Moonshadow” Inohara اضافه شده اند .برخلاف همکاران مرد خود ، که تقریبا غیر قابل تشخیص از یکدیگر هستند ، Ricci و Sally سلاح های متفاوتی دارند . Ricci یک نوع تفنگ و Sally  کتانا ( یک نوع شمشیر ژاپنی ) دارد .متاسفانه هر دو شخصیت زن این بازی در ابتدا قفل هستند و تنها با تکمیل مراحل بازی Arcade و جمع آوری 50 Golf به ترتیب باز میشوند .و یا میتوانید با پرداخت پول نقد میتوانید فورا قفل انها را باز کنید . 

 



زمانیکه شخصیت مورد نظرتان را انتخاب کردید ، گیم پلی مانند بازی اصلی خواهد شد .همه چیز ، از طراحی مراحل تا صف آرایی دشمنان دقیقا مانند نسخه اصلی خواهد بود .تنها تفاوت قابل توجه ای آن به خاطر بروزرسانی گرافیک این نسخه جدید خواهد بود .درست مانند گذشته ، در این بازی شما 3 جان خواهید داشت که بعد از آن بازی تمام خواهد شد .شما میتوانید دو الماس را به اتخاب خود خرج کنید . به عنوان پیش فرض شما 15 عدد الماس دریافت میکنید و با انجام بازی و یا IAP میتوانید آن را افزایش دهید .

 



 در حالیکه هسته اصلی داستان بازی عوض نشده است ، اما کنترل بازی تغییر کرده است .برخلاف گذشته ، شما دارای کلید فیزیکی لوکس و مهمتر از آن پد D که در این بازی نقش ضروری برای هدایت گلوله ها را داشته است نیستید .اگرچه کنترل های مجازی وحشتناک نیستند ، اما نمیتوانند جایگزین مناسبی برای کنترل های فیزیکی باشند و مدت زمان زیادی باید بگذرد تا بتوانیم به آنها عادت کنیم .حتی بعد از عادت کردن به آن ، آنها اغلب خیلی دقیق نیستند ، و ممکن است زمانیکه  نیاز داشته باشید به سرعت گلوله را جا خالی دهید خسته کننده باشند .با توجه به تغییرات بوجود آمده ، این نسخه جدید از نمونه اصلی اش به مراتب سختر بوده است و در حال حاضر بسیار چالش انگیز خواهد بود .

 



 در نهایت ، شما ممکن است به کنترل ها عادت کنید اما آنها نمیتوانند در مواقع ضروری انتظار شما را برآورده کنند .این بازی سزاوار این است که با  کنترل فیزیکی بازی شود ، و با برجسته سازی فواید دستگاه های NVIDIA SHIELD و OUYA میتواند به عنوان یک بازی خوب شناخته شود .زمانیکه این بازی برای Android منتشر شود بینظیر خواهد بود .
 یک دلخوری کوچک از بازی Contra: Evolution این است که به شدت به IAP وابسته است .این روزها سازندگان بازی ها شما مجبور میکنند که هزینه آن را کلی و بدون هیچ گونه IAP بپردازید و یا اینکه بازی را به صورت رایگان /فروشی با قیمت پایین قرار میدهند و از طریق IAP آن را افزایش میدهند .PunchBox Studios متاسفانه از روش دوم استفاده کرده است .مسلما بازی شما را مجبور نمیکند که برای چیزی هزینه ای پرداخت کنید و شما همواره میتوانید بازی کنید و قفل همه چیز را باز کنید ، اما همیشه احساس میکنید چیزهایی که میخواهید از دسترس شما دور هستند و شما در نهایت مجبور میشوید با پرداخت پول از این وضیعیت خلاص شوید ، شما با پرداخت پول میتوانید قفل هر چیزی را باز کنید ، این قفل میتواند مربوط به اضافه کردن دو شخصیت ، مرحله و یا ارتقاء سلاح شما باشد .با وجود این مسایل ممکن است شما گمان کنید که سازندگان و تولیدکنندگان این بازی بیشتر از آن که به فکر لذت بردن کاربران از این بازی باشند ، به فکر سود خودشان بوده اند .

 




 گرافیک و صدا : 
بازی Contra از طریق تغییرات اساسی بصری به Contra: Evolution تبدیل شده است .همانطور که قبلا توضیح داده شد ، شما همچنان همان اشیاء را مشاهده میکنید اما همه آنها دوباره طراحی شده اند و دارای صفحه نمایش با کیفیت و رزولوشن بالاتری هستند و به همین دلیل به سیمای بازی جلوه بسیار مطلوبی داده است .هنوز هم این بازی 2D است ، اما با تغییرات بوجود آمده انگار یک کت جدید بر روی این بازی انداخته شده است و نشان نمیدهد که این بازی به 26 سال قبل بر میگردد .
 از آنجایی که ما همگی گرافیک 8 بیتی را دوست داریم ، اما باید یادا<ری کنیم که همه این طور نیستند ، به ویژه بازیکنان جوان که با تصاویر pixelated انس نگرفته اند .به همین دلیل PunchBox Studios بهترین کار را انجام داده است و با قرار دادن چهره اصلی بازی را حفظ کرده است در حالیکه ظاهر آن را تنها تازه و مرتبط ّا سال 2013 قرار داده است . 
صدا نیز در بعضی قسمت ها مانند موسیقی متن و سلاح ها مدرن و جدید شده است .اما این تغییرات به اندازه ویژگی های بصری قابل توجه نیست . اما صدای پیشرفته کنونی نقش مهمی را در ساخت احساس تازگی به این نسخه ایفا میکند . 

 



سخن پایانی :
 بازی Contra اصلی در قلب بسیاری از طرفدارانش جا باز کرده است ، و خیلی سخت است که بتوان این بازی را از جایگاهش دور کرد .توسعه دهندگان بازی Contra: Evolution با خلق دوباره جادوی بازی اصلی تمام تلاش خود را کرده اند اما به دلیل اینکه این بازی کنترل های فیزیکی را ندارد نتوانسته آن جایگاه را فعلا حفظ کند .با این حال این بازی کاملا لذت بخش با قیمت 0.99$ در دسترس بوده است .




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: